Heslegård Sportsrideklub's

Klubmesterskab i dressur

Regler for HGS' Klubmesterskab i dressur 2024

**NYT i 2024: Resulater vil fremover blive ganget op på baggrund af sværhedsgrad**

KUN medlemmer af Heslegård Sportsrideklub må deltage i mesterskabet. (Kontingent for 2024 skal naturligvis være betalt)

Hvis ekvipagen har startet stævne/stævner i 2024, skal disse være startet for Heslegård Sportsrideklub - i de tilfælde, hvor det har været muligt. Det betyder, at ekvipagen i 2024 ikke må have startet individuelt for andre klubber end HGS. (Racestævner er undtaget) Hvis ekvipagen har startet for en anden klub til et holdmesterskab, må ekvipagen udelukkende have startet for den anden klub, i den weekend hvor holdmesterskabet er blevet afviklet i.

Dressur pony:

Mesterskabet

• afholdes kun ved min. 3 tilmeldte ekvipager ved afmeldelsesfristen
  • kan rides i følgende programmer på B bane: LC1, LC2, LC3, LB1, LB2, LB3, LA1, LA2, LA3 og LA4
  • bliver IKKE opdelt i kategorier
  • skal rides uden nogen form for benbeskyttelse; gamacher, bandager og klokker. Er dog tilladt under opvarmning
  • bedømmes af 2 dressurdommere.

Out-reglerne er gældende.

Dressur hest:

Mesterskabet

• afholdes kun ved min. 3 tilmeldte ekvipager ved afmeldelsesfristen
  • skal min. rides i det højeste program, som ekvipagen har startet til min. 65% i 2023 og 2024.
  • kan rides i følgende programmer på A bane: LC1, LC2, LC3, LB1, LB2, LB3, LA1, LA2, LA3, LA4, LA5 og LA6, MB0, MB1, MB2 og MB3
  • bedømmes af 2 dressurdommere.

Out-reglerne er gældende.

Placeringer:

Der gives 1 placering for hvert påbegyndt antal af 4 startende ekvipager. Der vil dog minimum være 3. placeringer.

Præmiering:

Vinderen af klubmesterskabet vil modtage et æresdækken.

De bedst 3 placerede ekvipager vil modtage en klubmesterskabsroset.

Der vil være placeringsrosetter til alle de placerede ekvipager.

DRF’ s reglement med seneste rettelser, er gældende, hvor intet andet er anført.

Tilmelding på Go!. Alle henvendelser bedes ske til hgs.staevne@gmail.com